26 Mart 2009 Perşembe

KUYMAK

BU KAŞIKTA UZAYAN LEZZET EŞİMİN ANNESİNDEN ÖĞRENDİĞİM KUYMAK. SANIRIM KARADENİZE HAS Bİ LEZZET. EŞİM ARTVİNLİ OLDUĞU İÇİN BU LEZZETTEN BENDE FAYDALANIYORUM :))))
TARİFE GELİNCE EMİNİM HER YÖRENİN HERKESİN YAPMASI FARKLIDIR AMA BEN KAYINVALİDEMDEN ÖĞRENDİĞİM GİBİ YAPIYORUM. TARİFİMİDE ÖLE VERİCEM.
MALZEMELER:
  • 100 GR KADAR ÇEÇİL PEYNİRİ (İPLİK PEYNİR) (BİR AVUÇ DOLUSU KADAR)
  • 1 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME TEREYAĞ
  • 2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ (NORMALDE BU SIVI YAĞ KULLANILMAZ AMA BEN ÇOK AĞAR OLMASIN DİYE KOYUYORUM)
  • 1 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME UN
  • 1 ÇAY BARDAĞI SU
YAPILIŞI:
TEREYAĞ VE SIVI YAĞ TAVAYA ALINIR. YAĞ ERİRKEN BİR KASE İÇİNE PEYNİRLER DOĞRANIR. UN VE SU İLE KARIŞTIRILIR. YAĞ ERİYİP KIZDIĞINDA KARIŞIM TAVAYA DÖKÜLÜR. KISIK ATEŞTE AZ KARIŞTIRARAK PEYNİRLER ERİYİP KOYU MUHALLEBİ KIVAMI ELDE EDİNCEYE KADAR PİŞİRİLİR. ÖZELLİKLE PAZAR KAHVALTILARINDA MİS GİBİ AFİYETLE YENİR. SONRA KİLO VERMEK İÇİN REJİME BAŞLANIR :)))
AFİYET OLSUN...


3 yorum:

Adsız dedi ki...

bu site işine tam zamanında başladın nurcan :( tebirk ediyorum seni nolcak şimdiii ühüüü

nuralp dedi ki...

offf... beyhan sende hiç söz dinlemiyon ne işin var senin burda çık çabuk!! burdan taa oraya nası kuymak yollayım ben şimdi :))) senin kocan beceriklidir canım benim tarifi göster aynısını yapar eminim :))) nasılım ? :)))

Adsız dedi ki...

:))) süpersinnnnn

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin