2 Aralık 2010 Perşembe

TAVUK SOTELİ BEĞENDİ



Beğendiyi tavuklu denediniz mi? Denemediyseniz ve tavuk seviyorsanız şiddetle tavsiye ediyorum ve hemen tarife geçiyorum...


MALZEMELER


BEĞENDİ İÇİN


  • 3 ad patlıcan (közlenip ince kıyılmış)

  • 3 yemek kaşığı tereyağ

  • 3 yemek kaşığı un

  • 2 su bard süt

  • 3 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri

  • Tuz ve karabiber

TAVUK SOTE İÇİN



  • 1 ad tavuk göğüs eti

  • 3 ad biber

  • 2 ad domates

  • 3 yemek kaşığı yağ (sıvı yada katı yağ tercihinize kalmış. Ben margarin kullandım)

  • Tuz, karabiber, kırmızıbiber, köri (istediğiniz baharatlar)

YAPILIŞI


Beğendi için, patlıcanlarımızı közleyip soyuyoruz. İnce kıyıyoruz. Öte yanda bir tencerede tereyağ ve unu kavuruyoruz. Süt ilave edip karıştırarak kaynamasını bekliyoruz. Kaynamaya başlayınca tuz, karabiber, kaşar rendesi ve közlenmiş patlıcanları ilave edip karıştırıyoruz. Ocaktan alıyoruz.


Öte yanda tavuk sote için, küp doğradığımız tavukları ve yağı tavaya alıyoruz. Tavuklar suyunu salıp çekince sırasıyla biberleri ve kabuğunu soyup minik doğradığımız domatesleri ilave ediyoruz. Ardından baharatları ve tuzunu ilave edip kapağı kapalı şekilde pişiriyoruz.


Servis tabağımıza beşamel soslu patlıcanı üzerinede tavuk soteyi koyup servis ediyoruz. Afiyet olsun...


1 yorum:

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Canım elelrine sağlık harika gözüküyor bende bugün etlisini yaptım en kısa zamanda paylaşacağım:))

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin