28 Ocak 2011 Cuma

YALANCI PROFİTEROL







Bundan günler, aylar önceydi...:) Artık bütün tariflerimin başına geçmiş zaman yazısı yazmam lazım :) Çoğu tarifim epey geçmişten geliyor çünkü:)

Bu tatlıyı yemekteyizde bir yarışmacı yaparken görüp hemen yapmak istemiştim. Tatlı krizim tutmuştu evde eksik malzemelerim olduğu halde üşenmeden oğluşla markete gidip malzemeleri alıp eve gelip yapmıştım. Oğluşla gittiğime göre demek ki havalarda güzelmiş ozamanlar :) Ne kadar unutkanda olsam hala bazı detayları hatırlayan bir beyne sahibim sanırım...:) İnşalla tatlı tarifini hatırlayabilirim :) Şaka şaka :)

Tarifte kendime göre pratik küçük değişiklikler yaptım çünkü yarışmacı çikolata sosu aşamasındayken ben marketin yolunu tutmuştum. Yemekteyiz programı bitmeden tatlım hazır dolapta yenmeyi bekliyordu :) Ay çok konuştum buyrun tarife...



MALZEMELER


  • 1 pk etimek (tuzsuz)

  • 1,5 kg süt

  • 1,5 su bard un

  • 1,5 su bard toz şeker

  • 1 pk krem şanti

  • 1 pk bitter çikolata


YAPILIŞI


Süt, un ve toz şekeri bir tencereye alıp karıştırarak muhallebi pişirelim.


Muhallebi sıcakken üçte birini ayırıp içine bitter çikolata kırıp çikolata eriyene dek mikserle çırpalım.


Öte yanda kalan muhallebi hafif ılınınca içine toz şanti ilave edip mikserle çırpalım. İçine etimekleri küp küp parçalayıp ilave edelim. Muhallebiyle karıştıralım.


Kupların altına çikolatalı muhallebiden biraz dökelim. Üzerine etimekli muhallebi dökelim. Üstüne tekrar çikolatalı muhallebi döküp dolaba kaldıralım. 2 saat kadar dinlendirdikten sonra servis edelim. Afiyet olsun...


Not: Bu tatlı oldukça bereketli. Tatlımın bir kısmını fotoğraftaki gibi kuplara bir kısmınıda borcama koydum. Borcama koyarken çikolata sosu sadece üzerine gezdirdim. Soğuyunca dilimleyip servis ettim. İki türlüde yapılabilir tercih size kalmış...



4 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm:)
nefis görünüyor yalancı profiterolün:)
öpüyorum kocamn:)

ebru dedi ki...

görüntü harika insan şimdi burda olsada kaşık kaşık yesem diyor.

ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Canımmm tatlıya asla hayır diyemem ellerine sağlık
öpüyorum.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Selam çok pratik ve lezzetli bir tatlı olmuş ellerine sağlık.Seni izlemeye alıyorum.Sevgiler...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin