27 Mayıs 2011 Cuma

CEVİZLİ ÇİKOLATALI KEK

Bugün çok tadım yok nedendir bilmem... Eskisi gibi bloğuma ve blogger arkadaşlarımın bloglarına vakit ayıramaz oldum. Havalar ısınmaya başlayınca oğluşu evde tutmakta zorlanıyorum:) Onu yanlız dışarı gönderemeyince bende onunla birlikte dışarı çıkıyorum. Hal böyle olunca eve geldiğimizde pc başına oturmaya fırsatım bile kalmıyor. Ev işleri, zaman zaman yetiştirmem gereken pasta kurabiye siparişleri oluyor, derken zaman su gibi akıp gidiyor...


Bu tarifim yine çok eskiden :) yani arşivden... "Yeni birşeyler yapmıyormuyum?" yapıyorum elbette ama arşivimdekileri temizlemek adına önce onları yayınlamak istiyorum. Sizde benim gibi çikolatalı kekleri seviyorsanız denemenizi önererek tarife geçiyorum...



MALZEMELER


  • 3 yumurta

  • 1 su bard toz şeker

  • Yarım su bard sıvı yağ

  • Yarım su bard süt

  • 80 gr bitter çikolata

  • 3 çay bard un

  • 1 pk kabartma tozu

  • 1 su bard iri dövülmüş ceviz


YAPILIŞI


Öncelikle ilk işlem olarak çikolatamızı benmari usulü eritiyoruz. Yani: küçük bir tencereye su koyuyoruz. Tencereden daha büyük bir kabı tencerenin üzerine oturtuyoruz. Çikolataları minik minik doğrayıp tencerenin üstündeki kaba koyuyoruz. Orta ateşte alttaki suyun buharı sayesinde çikolataları eritiyoruz.


Öte yanda yumurta ve şekeri mikserle hızlı ayarda yaklaşık 5-6 dk kadar çırpıyoruz. Ardından sıvı yağ ve sütü ve erittiğimiz çikolatayı (çikolata ılık olmalı, sıcak olmasın) ilave edip çırpıyoruz. Mikseri bırakıyoruz. Unu ve kabartma tozunu eleyerek kek karışımımıza ilave ediyoruz. El çırpıcısıyla karıştırıyoruz. Cevizimizin yarısını kek karışımına ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Yağladığımız büyük boy borcam tepsimize döküyoruz. Kalan cevizimizi üzerine serpip 180 C fırında ilk 20 dakika fırını açmadan pişene dek tutuyoruz. Afiyet olsun....


NOT: Kekde kakao kullanmadım. Tamamen çikolatanın rengi. Ben cevizleri iri sevdiğim için öyle kullandım. Dilimlerken cevizlerden dolayı düzgün kesilmiş dilimler elde etmek zor, ama yerken ağıza gelen ceviz parçaları enfes oluyor :) Siz isterseniz daha minik ceviz parçaları kullanabilirsiniz. Dilerseniz üzerine çikolata sosuda kullanabilirsiniz...


0 yorum:

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin