22 Şubat 2012 Çarşamba

ÇİLEK SOSLU CHEESECAKE


Cheesecake kek yapmayan blogger bir ben kaldım sanırım :) Aslına bakarsanız ben tatlı/ekşi/tuzlu vb tatların birbirine karıştığı lezzetleri sevmiyorum. Bu zamana kadar cheesecake'den uzak kalma sebebimde buydu sanırım. Ama taaa carte d'or etkinliğinden beri aklımda bir kere olsun denemek vardı. Yoğunluktan fırsat bulamadım, önemsemedim, malzemem eksikti vs derken bugüne geldik. Özellikle kalp şeklinde yapmamın sebebiyse bu tarifi sevgililer gününde yayınlamak düşüncemdi. Tabi vakitsizlikten yayınlamakta bugüne kaldı... :)
Oğlumun ameliyatı dolayısıyla evde olduğum günlerden birinde, oğlum uyurken yapıverdim. "Yapıverdim" diyorum çünkü gözümde büyüttüğüm kadar zor bi tarif değilmiş. İlk defa yapmama rağmen ayrıntılı anlatımından yararlandığım kendimceyemek Güler hanım sayesinde çokta başarılı sonuç aldım. Bende, tarifi sizin için ayrıntılı anlatarak durumu kolaylaştırmak istiyorum.
Tadına gelince, ben beğendim. O sıralar evimizde hiç misafirimiz eksik olmadığı için ikram ettiğim herkesde beğendi. Ama hepimiz için ilk defa denediğimiz bir tat olunca büyük bir dilim fazla geldi:) Ön yargılarımı düşünürsek beklediğimden çok daha iyiydi diyebilirim. Denemek isteyenler için özellikle çilek sosuyla çok yakıştığınıda belirttikten sonra tarifime geçiyorum...
MALZEMELER
TABANI İÇİN
  • 1,5 pk kepekli yulaflı bisküi
  • 50 gr tereyağ
  • 1 yemek kaşığı su

ORTA KISMI İÇİN

  • 1 kutu krema (200 gr)
  • 1 pk labne peyniri (200 gr)
  • Yarım su bard toz şeker
  • 3 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 pk vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi

ÜZERİNE

  • Hazır çilek sos (mevsimi olmadığı için hazır sos kullanmayı tercih ettim)

YAPILIŞI

Öncelikle fırını 160 C çalıştırıyoruz. Fırınımız kızarken cheesecake tabanı için tereyağını eritiyoruz. Bisküileri robottan geçiriyoruz. Erimiş yağla yoğurmaya başlıyoruz. Eğer karışımımız tam toparlanmassa 1 yemek kaşığı kadar su serpip yoğurmaya devam ediyoruz. Kelepçeli kalıbımızın altına yağlı kağıt koyup taban harcımızı bastırarak yerleştiriyoruz. Kenarlarından 1 parmak yükseklik yapıyoruz. Buzdolabına koyuyoruz.

Daha sonra suyunu süzdüğümüz labne peynirimizi şekerle çırpmaya başlıyoruz. Ardından krema ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Yumurtaları teker teker ilave edip çırpıyoruz. Un, vanilya, limon kabuğu rendeside ilave edip karıştırdıktan sonra dolaptan çıkardığımız tabanımızın üstüne bu karışımı döküyoruz. 160 C kızmış fırına gönderiyoruz. :)

Aşağı yukarı 25 dk üzeri hafif pembeleşinceye kadar fırını hiç açmadan pişiriyoruz. Fırını açmadan tamamen soğumasını bekliyoruz. Soğuyunca fırını açıp cheesecake'mizi alıyoruz. Dolapta bir gece beklettikten sonra hazır çilek sos döküp dilimleyip servis ediyoruz.

Afiyet olsun...

9 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Kuşum ;
senı ve tarıflerını görmek ne güzel..
Gene döktürmüşsün..
Ellerıne sağlık bereketı bol olsun..

Sevgiler..

Carte d'Or dedi ki...

Ellerinize sağlık Nurcan Hanım, çok lezzetli görünüyor. Oğlunuz için de geçmiş olsun dileklerimizle…
Sevgiler,

Bengü dedi ki...

Nurcan'cığım ellerine ellerine sağlık.Ben cheesecake i çok severim ve hemen hemen her ay yapmaya çalışıyorum. Senin ilk olmasına rağmen görüntü süper. Oğlun bir daha hiiiç ameliyat olmaz ve bundan sonraki ömrünün sağlıklı geçirir yeni yaşına sağlıkla girer inşaallah. Sevgiler. Bengü

Benhurum dedi ki...

Canım benim öncelikle sevgili Alper'e çok çok çok geçmişler olsun ve bir daha hep iyi haberlerini duymak nasip olsun. Diğer yandan Gülerimin cheese cake'ini tadan şanslılardan biri olarak ne demek istediğini gayet iyi anlıyorum:) ellerine sağlıklar, hepinize afiyet ve sağlıklar olsun inş.
kucak dolusu sevgilerimle...

Gönülünce dedi ki...

Hımmm çok beğendiğim bir lezzet nefiss olmuş...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

çok severim arkadaşım ellerine sağlık..
mutlu hafta sonları..

kalpkurabiye dedi ki...

bide yapıp beceremeyenler var tatlım o da benim:)
ellerine sağlık:)

mandalincikmazi dedi ki...

Merhabalar Nurcan
nami diğer bizim gurumuz carte dor e birincimiz uzun zaman oldu ses vermeyeli demi :))
Canım her şey gönlünce olsun hayırlı cumalar dilerim.
Sevgiler...

mandalincikmazi dedi ki...

Merhabalar Nurcan
nami diğer bizim gurumuz carte dor e birincimiz uzun zaman oldu ses vermeyeli demi :))
Canım her şey gönlünce olsun hayırlı cumalar dilerim.
Sevgiler...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin