4 Temmuz 2011 Pazartesi

KIYMALI UN ÇORBASI





Uzun zamandır yokum yine biliyorum. Ama zaman bana yetmiyor ki, bloğuma yetsin :) Yaklaşık 10 gün süren ev temizliğimin hemen ardından bir haftalık tatile çıktık. Evin incik cincik heryerini temizledim bitti, bende bittim:) Tatil güzeldi, hem yoruldum hem dinlendim:) Aralara pasta siparişlerimi sıkıştırdım derken zaman yine su gibi akıp geçmiş.






Arşivimde biriken tariflerle devam etmek istiyorum. Bu kez bir çorba tarifi... Sevgili arkadaşım Beyhan'dan öğrendiğim bir çorba, kıymalı sos, normal un çorbasına değişik bir lezzet katıyor. Denemek isteyenlere tavsiye ederim...






MALZEMELER






  • 3 yemek kaşığı yoğurt



  • 3 yemek kaşığı un



  • 1 yumurta sarısı



  • Yeterince un



  • Tuz



Kıymalı sos için







  • 100 gr kıyma



  • 2 yemek kaşığı tereyağ



  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ



  • Tuz, kırmızı biber






YAPILIŞI




Çorba yapacağımız tencereyi alalım. İçine un, yumurta sarısı ve yoğurt alıp çırpalım. Yavaş yavaş sıcak su ilave edelim. Yeterince su ilave edince tencereyi ocağa alıp karıştırarak pişirelim. Bu aşamada karıştırmayı ihmal etmeyin ki yoğurt kesilmesin. Çorba kaynamaya başlayınca kıvamı koyu ise su ilave edebilirsiniz. Tuzunu ilave edip 5 dk kadar kaynatalım.




Öte yanda tavaya kıymayı alalım. Yağlarla birlikte kavuralım. Tuzunu ve kırmızıbiberini ilave edelim. Ocaktan alalım.




Servis ederken yoğurt çorbasının üzerine kaşıkla kıymalı sos gezdirelim. Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin