24 Eylül 2009 Perşembe

(KORNİŞON) SALATALIK TURŞUSU VE KARIŞIK TURŞU

Kış geldi çattı... Hele bugünlerdeki soğuklara bakarsak, kışın ortasındamıyız diye düşünüyor insan... Bir diğer kış hazırlığımda tabiki turşularım...
Minik salatalıklardan küçük pet şişelere sadece salata turşusu kurdum. Yaklaşık 20 günde oluyor. Yemek istediğimizde pet şişeyi kesiyorum. Suyuyla birlikte kavanoza alıyorum. Dolapta bitene kadar tutuyorum. Emin olun hazır aldığınız kornişonlardan farkı olmuyor.
Karışık turşuma gelince:
Ben, biber çeşitleri, salatalık, lahana, havuç çok azda taze fasülye koydum. Ama siz karnıbahar, yeşil domates, patlıcan vb koyabilirsiniz. Bütün malzemeleri yıkadım doğradım. Turşu bidonuma sırayla bastırarak koydum. Bidonu sıkı sıkıya tam olarak doldurdum.
Şimdi gelelim diğer hususlara... Karışık turşu malzemelerimi doldurduktan sonra, en üste 10-15 tane kadar nohut koydum. Turşu suyunun (sümüksü) uzamasını engelliyormuş. Salatalık turşumada, karışık turşumada iri doğranmış sarımsaklar koydum. Karışık turşusunun üzerine kereviz yapraklarıda koymak mümkün...
İKİ TURŞUMUN SUYUNUDA AYNI ŞEKİLDE HAZIRLADIM. YAPTIĞINIZ TURŞULARINIZA BU SUYU GÖNÜL RAHATLIĞIYLA YAPABİLİRSİNİZ. TUTMASI GARANTİ...
  • 1 lt su
  • 1 su bard sirke
  • 2 yemek kaşığı tepeleme tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker

ARZU ETTİĞİNİZ KADAR KATLAYARAK ÇOĞALTABİLİRSİNİZ...













2 yorum:

beyhan dedi ki...

nurcancım hamarat arkadaşım benim ellerine sağlık turşu mis gibi görünüyor.çok severim.annemde bana hazırlamış elleri dert görmesin ben daha kendim hiç yapmadım.öptüm

nuralp dedi ki...

BEYHANCIM TEŞEKKÜR EDERİM CANIM... AH ANNELERİMİZ OLMASA NE YAPARDIK BİLMEM. ALLAH BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN. HER DK İMDADIMIZA YETİŞİYORLAR ALLAH RAZI OLSUN HEPSİNDEN... BENDE ÖPT

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin