13 Şubat 2010 Cumartesi

İRMİKLİ SEVGİLİLER GÜNÜ PASTASI

HERKESİN SEVGİLİLER GÜNÜ KUTLU OLSUN...


BU PASTAYI, (EŞİMİN AKRABALARINDAN) DOĞUM YAPAN BİRİ İÇİN YAPIP GÖTÜRDÜM. YANİ ASLINDA SEVGİLİLER GÜNÜ İÇİN YAPILMIŞ DEĞİL:) AMA "DERYA BEBEK" ŞUBAT AYINDA DOĞDUĞU İÇİN BU KONSEPTİ KULLANMAK İSTEDİM.


BU PASTAMI "AŞK KOKAN TARİFLER ETKİNLİĞİ" İÇİN ÇALIŞAN ANNEYE GÖNDERİYORUM...


MALZEMELER

MUHALLEBİSİ İÇİN


  • 1 LT SÜT
  • 8 YEMEK KAŞIĞI İRMİK
  • 2 YEMEK KAŞIĞI NİŞASTA
  • 1 SU BARD TOZ ŞEKER
  • 2 YEMEK KAŞIĞI MARGARİN
  • 1 PK VANİLYA


ALT TABAN İÇİN

  • 1 PK BİSKÜİ (BEN DONDURUCUDAKİ PARÇA KEKLERİMİ KULLANDIM)
  • YARIM ÇAY BARD SÜT

ÜST KATI İÇİN

  • 2 SU BARD VİŞNE SUYU
  • 3 YEMEK KAŞIĞI NİŞASTA

SÜSLEMEK İÇİN

  • 1 PK KREM ŞANTİ (1 BARD SÜTLE ÇIRPILMIŞ)
  • DONDURULMUŞ VİŞNE
YAPILIŞI

ÖNCELİKLE İRMİKLİ MUHALLEBİ MALZEMELERİNİ (VANİLYA HARİÇ) TENCEREYE ALIP PİŞİRİYORUZ. OCAKTAN ALINCA VANİLYAYI İLAVE EDİP KARIŞTIRIYORUZ.

BİSKÜİLERİ (YADA KEKLERİ) UFALAYIP SÜTLE VE 3-4 KAŞIK MUHALLEBİYLE YOĞURUYORUZ. KELEPÇELİ KALIBIMIZIN ALTINA BASTIRIYORUZ. ÜZERİNE İRMİKLİ MUHALLEBİYİ BOŞALTIP DÜZELTİYORUZ.

VİŞNE SUYU VE NİŞASTAYI PİŞİRİP İRMİKLİ MUHALLEBİNİN ÜZERİNE DÖKÜP ÜZERİNİ DÜZELTİYORUZ. SICAKLIĞI ÇIKINCA DOLABA KOYUP BİR GECE BEKLETİYORUZ.

DONAN PASTAMIZI KALIBINDAN ÇIKARIP KENARLARINA KREM ŞANTİ SIKIYORUZ. ŞANTİLERİN ÜZERİNE VİŞNE YERLEŞTİRİP FOTOĞRAFTAKİ GİBİ SÜSLÜYORUZ. DİLİMLEYİP SERVİS EDİYORUZ. AFİYET OLSUN...

NOT: KELEPÇELİ KALIBINIZ YOKSA NORMAL BİR TEPSİYEDE YAPABİLİRSİNİZ. DONDUKTAN SONRA DİLİMLERKEN HER DİLİMİN ÜZERİNE ORTAYA ŞANTİ SIKIP VİŞNEYLE SÜSLEYEREKDE HOŞ BİR SUNUM ELDE EDEBİLİRSİNİZ.

18 yorum:

Hayattan Azıcık dedi ki...

54.Seramik demlik etkinliği bende canım yarın başlıyor 15 gün sürüyor haberin olsun...

nuralp dedi ki...

ESTERGONYEŞİL, KATILMAK İÇİN SABIRSIZLANIYORUM... BOL KATILIMLI BİR ETKİNLİK OLUR İNŞ... KOLAYLIKLAR DİLİYORUM CANIM...

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar..:)) güzel yorumuznuz için çok teşekkür ederimm samimiyetiniz içinde benden büyükseniz ablamsınız ddemektir:)) oğluşunuza kocamann sevgilerimle.. izlemeye aldım sizi herzaman beklerimm sevgiler..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne kadar şık bir pasta olmuş. Ellerinize sağlık..

nuralp dedi ki...

KALP KURABİYE, O KADARDA BÜYÜK DEĞİLİM SANIRIM:) SEN NASIL İSTERSEN ÖYLE HİTAP EDEBİLİRSİN... GRŞMEK ÜZERE...

nuralp dedi ki...

PAPATYA PRENSES, TEŞEKKÜRLER CANIM...

gönül dedi ki...

hayatım ellerine sağlık pastan aşk tadında olmuş:)) kurabiyeleri sormuşsun evet içinde şeker yok pudra şekerine bulayınca gayet tadında oluyor...denersen pişman olmazsın...öpüyorum sevgilerimle

Gönül dedi ki...

hayatım ellerine sağlık pastan aşk tadında olmuş:))) kurabiyeleri sormuşsun tarif yanlış değil içinde şeker yok ..piştikten sonra buladığımız pudra şekeri tadını yakalıyor hiç merak etme..öpüyorum sevgilerimle

www.eyvahyemekyandiocakbatti.blogspot.com

nuralp dedi ki...

GÖNÜL'CÜM SAĞOL CANIM... İLK FIRSATTA DENEYECEĞİM KURABİYELERİNİ...

Unknown dedi ki...

Mükemmel görünüyor. Ellerine sağlık.

uğur böceklerim dedi ki...

süper görünüyor .pastanın resmine bakan kızım sayfayı kapatınca epey üzüldü.bende gelecek hafta sonu kızım için deniyicem bu tarifi inşallah.eminim görünüşü kadar tadıda güzeldir:)))
ellerina sağlık***

Pembe Tatlar dedi ki...

Caım ellerine sağlık harika olmuş çok şık....

nuralp dedi ki...

UĞUR BÖCEKLERİM, KIYAMAM BEN ONA. YAP ANNESİ YESİN KIZINDA:) EMİNİM ODA SANA SEVE SEVE YARDIM EDECEKTİR.
BİZİMKİDE BUGÜN BİR SİTEDE DONDURMA RESMİNİ GÖRÜNCE BUNDAN BUNDAAN DİYE İSTEDİ AMA NAFİLE. KIŞ MEVSİMİNDE DONDURMA HASTALIĞA DAVETİYE BİZİM İÇİN... BENDE BAŞKA TATLI YAPARAK ALDIM GÖNLÜNÜ...
SEVGİLER...

nuralp dedi ki...

ASLI'CIM CANIM ÇOK NAZİKSİN. SENDEN BUNLARI DUYMAK NE GÜZEL...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bayıldım. Hemen deneyeceklerimin arasına aldım. En kısa zamanda yapacağım.
Sevgiyle kal.

nuralp dedi ki...

BÜLBÜLÜNYERİ, BEĞENMENE SEVİNDİM... SEVGİLER...

rumma dedi ki...

Harika görünüyor , ellerinize sağlık sevgiler

nuralp dedi ki...

RUMMA, TEŞEKKÜR EDERİM... SİZDEN BUNLARI DUYMAK NE GÜZEL... SEVGİLER...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin