13 Mart 2010 Cumartesi

DÜĞÜN ÇORBASI



Düğün çorbasını bir kaç yöntemle yapanlar var. Bende yaptığım şekilde sizinle paylaşmak istedim.



MALZEMELER

  • 250 gr kemiksiz kırmızı et (ben dana kullandım)

  • 1 kase yoğurt

  • 3 yemek kaşığı un

  • Çeyrek limon suyu (yoğurdunuz ekşiyse koymayın)

  • Tuz

  • 3 yemek kaşığı tereyağ

  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ

  • Yarım çay kaşığı kırmızı toz biber ve isteğe göre nane

YAPILIŞI


Öncelikle etimizi minicik doğrayıp iyice pişirene kadar haşlıyoruz. Ayrı bir yerde yoğurt, un ve limon suyunu çırpıp terbiye yapıyoruz. Kesilmemesine dikkat ederek tencereye ilave ediyoruz. Tuzunu ilave edip kaynatıyoruz.


Öte yanda yağlarla kırmızı biber ve naneyi kızdırıyoruz. Servis ettiğimiz çorbanın üzerine bu sostan gezdiriyoruz. Afiyet olsun...



NOT: Et haşlanırken suyunu çorba olacak şekilde bol tutmanızda yarar var. Buna rağmen çorbanız koyu olursa sıcak su ilave edip kıvamını istediğiniz hale getirebilirsiniz...


8 yorum:

Magia da Inês dedi ki...

Olá, amiga!
Voltei para mais uma visitinha...
Linda e deliciosa receita !...
Um ótimo fim de semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...

Mutlu pazarlar canım:)

kalpkurabiye dedi ki...

ben hiç yapmadımm bu çorbadan ellerine sağlık canımm:))

nuralp dedi ki...

Magia da ines,
OBRIGADO !!! :))

nuralp dedi ki...

ASLI'CIM SANADA MUTLU PAZARLAR CANIM...

nuralp dedi ki...

DENİZ'CİM ET SEVİYORSAN DENEMENİ ÖNERİRİM. ÖZELLİKLE RAMAZAN AYINDA İFTAR DAVETLERİ İÇİN UYGUN BİR ÇORBA OLUYOR :) SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

Kışın çorbalar vazgeçilmezim. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık

nuralp dedi ki...

MAHPERİ, BEĞENMENE SEVİNDİM. UMARIM DENER LEZZETİNDEN DE MEMNUN KALIRSIN. SEVGİLER...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin