18 Mart 2010 Perşembe

İNEGÖL KÖFTE+PİYAZ



EEEE... Yemek bloğu olan biri olarak memleketimin meşhur lezzetinin tarifini yayınlamamak olmazdı sanırım... İnegöl köftenin tarifini İnegöl'ün meşhur köftecilerinden birinden sizin için:)öğrendim.

İtiraf edeyim ben evde inegöl köfte yapmam. Genelde buranın kasaplarında (hemen hemen kıymayla aynı fiyata) hazır inegöl köftesi satılır. Onlardan alıp kullanmak daha kolay geliyor :)


Ama uzaklardan, İnegöl köfte denemek isteyen olursa...

MALZEMELER


  • 1 kg süt danası sırt etinden (antrikot) yapılmış kıyma (köftenin özelliği bu kıyma)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı (tepeleme) karbonat
  • 1 ad kuru soğan rendesi

YAPILIŞI

Kıyma tuz ve karbonat iyice yoğrulur. En az 1-2 saat dinlendirildikten sonra kuru soğan rendesi ilave edilip tekrar yoğrulur. Şekil verilip ızgarada pişirilir. Arzuya göre pilav ve patates kızartmasıyla servis edilir. Afiyet olsun...


Evde pişirmenin en kolay, kokusuz ve "normal" yolu elektrikli ızgaralar. Oda yoksa teflon tavada yağsız pişirmenizi öneririm...




PİYAZ



İnegöl köftenin yanında olmassa olmazı piyazdır... (ben kuru fasülye sevmediğim için pek tercih etmem :) ) Ama madem konumuz inegöl köfte tam olarak hakkını verelim dedim :)

MALZEMELER

  • 1 su bard haşlanmış kuru fasülye
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 1 küçük havuç rendesi (isteğe bağlı)
  • Çeyrek demet kıyılmış maydonoz
  • 1 haşlanmış yumurta
  • zeytinyağ
  • limon suyu
  • tuz

YAPILIŞI


Servis tabağımızın en altına kuru fasülyeleri yerleştirilir. Üzerine piyazlık doğranmış soğan yerleştirilir. Üzerine kıyılmış maydonoz konur. Kenarlarına havuç rendesi ve en son üzerine yumurta dilimleriyle süsleme tamamlanır. Tuzu, limon suyu ve zeytinyağı üzerine gezdirilir. Servis edilir. Afiyet olsun...



NOT: Kış mevsiminde domates salatalık kullanmadığım için tercih etmedim. Yazın bunları kullanarak süsleme yapıyorum...



14 yorum:

sevgi dedi ki...

köfte ve piyaz en sevdiğim ikili.. ellerine sağlık canım..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben de bi kere yerinde yemiştim bu köfteden. Pek leziz görünüyor doğrusu.
Ellerinize sağlık.

NOT: Yazımın yarısını yayınlayıp devamına link vererek yayınlayabilirsiniz:)

BEDİA KUKUL dedi ki...

Merhaba; inegöl köfteyi ben de çok severim. Bir yerde köfteye konulacak karbonatın bir kaç damla limonla köpürtülmesinin köftedeki karbonat kokusunu alacağını okumuştum, belki zaten koku olmuyor diyeceksiniz ama inanın ben evde yapılan inegöl köftede ve karbonatlı poğaça vs. o kokuyu alıyorum.
Kolaylıklar...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık. Enfes görünüyor. Bende hiç denemedim inegöl köfte. Denemek lazım. Sunumlarda her zamanki gibi mükemmel.

nuralp dedi ki...

SEVGİ, TEŞEKKÜRLER...

nuralp dedi ki...

PAPATYA, TEŞEKKÜR EDERİM...

nuralp dedi ki...

BEDİA, HAKLI OLABİLİRSİNİZ. AMA BEN İNEGÖL KÖFTE YAPAN KİŞİDEN BU ŞEKİLDE ÖĞRENDİM. SİZİN DEDİĞİNİZ BİR KAÇ DAMLA LİMON KOYMAKLA BİR AKSİLİK YAŞANACAĞINI DÜŞÜNMÜYORUM. OLABİLİR NEDEN OLMASIN... ÖNERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SEVGİLER...

nuralp dedi ki...

MAHPERİ, CANIM SAĞOL. BEĞENMENE SEVİNDİM...

Defne Kızın Anası dedi ki...

nurcaaaan vallahi bir yutkundum resimleri görünce. bir inegöllü olaraktan ellerine sağlık diyorum arkadaşım mis mis hatta misler ötesi görüntü:))) bilmem anlatabildim mi

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

nefis görünüyor ellerinize sağlıkkkk.....

nuralp dedi ki...

BEYHAN, ÇOKMU ÖZENDİN SAHİDEN... KIYAMAM YAZIK SANA... AMA SEN O KA ET SEVMEZDİN NOLDU SANA :)) ÖPT SENİDE DEFNOŞUDA...

nuralp dedi ki...

FİLİZ, TEŞEKKÜR EDERİM...

Adsız dedi ki...

karbonat yerine kabartma tozu kullanılabilinirmi?

nuralp dedi ki...

Adsız, köftede kabartma tozu hiç denemedim hiçde duymadım. Karbonat kullanmak daha mantıklı, ama illa denicem dersen bişey diyemeyeceğim...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin