4 Mart 2010 Perşembe

GÖKKUŞAĞI TATLISI


BU TATLI TARİFİNİ İLK KEZ EMİNE BEDER'İN DERGİSİNDE GÖRMÜŞTÜM. DAHA SONRA BİRSEN SİTESİNDE YAPIP YAYINLADIĞINDA GÖRDÜM. GEÇENLERDE AKLIMA GELDİ. PC AÇIP TARİF ARAMAYA ÜŞENDİM. HAZIR MUTFAKTAYKEN KAFAMDAN YAPIVERDİM. ÖZELLİKLE DAVET SOFRALARINIZ İÇİN ŞIK BİR TATLI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.


TARİFİN ASLINDA TATLININ ÜZERİNE KREM ŞANTİ SIKILIYOR. BEN ONDAN FARKLI OLARAK TATLININ KENARLARINDAN YOĞURUP KÜÇÜK TOPLAR YAPIP HİNDİSTAN CEVİZİNE BULADIM VE TATLILARIMIN ÜZERİNE KOYDUM. TERCİH SİZE KALMIŞ NASIL YAPMAK İSTERSENİZ YAPABİLİRSİNİZ...


MALZEMELER
  • 3 YUMURTA
  • 1 ÇAY BARD TOZ ŞEKER
  • 1 ÇAY BARD İRMİK
  • 1 ÇAY BARD SÜT YADA YOĞURT
  • 1 ÇAY BARD SIVI YAĞ
  • 1 PK KABARTMA TOZU
  • 1 PK VANİLYA
  • ALDIĞI KADAR UN (BOZA KIVAMINDA OLACAK)

ŞERBETİ İÇİN

  • 3 SU BARD TOZ ŞEKER
  • 3 SU BARD SICAK SU
  • BİR İKİ DAMLA LİMON SUYU

SÜSLEME İÇİN

  • PASTA SÜSÜ ŞEKERLERİ
  • HİNDİSTAN CEVİZİ
  • YETERİNCE KAKAO


YAPILIŞI



ÖNCELİKLE ŞERBETİ İÇİN MALZEMELER TENCEREYE ALINIR. KAYNAMAYA BAŞLAYINCA 6 DK KAYNATILIR. SOĞUMAYA BIRAKILIR.



KEK İÇİN TOZ ŞEKER VE YUMURTA ÇIRPILIR. ARDINDAN SIVI MALZEMELER İLAVE EDİLİR. KARIŞTIRILIR. DAHA SONRA KURU MALZEMELER İLAVE EDİLİR KARIŞTIRILIP YAĞLANMIŞ TEPSİYE DÖKÜLÜR. 175 C FIRINDA PİŞİRİLİR.



SICAK TATLIYA SOĞUK ŞERBET DÖKÜLÜR. ŞERBETİ ÇEKMESİ BEKLENİR. BİR BARDAK YADA YUVARLAK BİR KALIP YARDIMIYLA TATLI KESİLİR.



KENARLARDAN ÇIKAN PARÇALARDAN AZ BİR KISMI BEYAZ OLARAK AYRILIR. KALAN KENAR PARÇALARINA KAKAO İLAVE EDİLİP YOĞRULUR. ÇIKARDIĞIMIZ YUVARLAK SAYISI KADAR TOPLAR YAPILIP BASTIRILIR TATLININ ÜZERİNE KONUR.



AYIRDIĞIMIZ BEYAZ KENARLARA HİNDİSTAN CEVİZİ İLAVE EDİP YOĞRULUR. TATLI SAYISI KADAR MİNİK TOPLAR YAPILIP HİNDİSTAN CEVİZİNE BULAYIP TATLILARIN ÜZERİNE YERLEŞTİRİLİR. PASTA SÜSÜ ŞEKERLERİYLE SÜSLENİR. AFİYET OLSUN...





NOT: BEN TATLILARIMI SU BARDAĞIYLA KESTİM. BU ŞEKİLDE 8 AD TATLI ELDE ETTİM. AMA YERKEN BİR KİŞİ İÇİN OLDUKÇA BÜYÜK BİR PORSİYON OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜM. SİZ PORSİYONLARI KÜÇÜLTMEK İSTERSENİZ ÇAY BARDAĞI YARDIMIYLA KESİN... BÖYLECE TATLI SAYINIZDA ÇOĞALACAKTIR.



20 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Bu tatlıdan bende yapmıştım gerçelten harika bir lezzet...

Ellerine sağlık canım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok harika görünüyor elinize sağlık.Sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok şık bir görüntü olmuş. Sevgiyle kal.

birsence dedi ki...

tatlım ellerine sağlık üstündeki minik toplarda çok akıllıca:))) öpüyorum tatlım iyi hafta sonları...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ne güzel bir görüntü bu ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..
Sevgiler..

nuralp dedi ki...

ASLI'CIM TEŞEKKÜR EDERİM.BİZDE SEVEREK YEDİK...

nuralp dedi ki...

MİNE, TEŞEKKÜRLER. GÖRÜNTÜYÜ BEĞENMENE AYRICA SEVİNDİM...

nuralp dedi ki...

BÜLÜLÜNYERİ, TEŞEKKÜR EDERİM CANIM. GÖRÜNTÜ KONUSUNDA BEĞENİ ALMAK BENİ MUTLU ETTİ...

nuralp dedi ki...

BİRSEN'CİM TEŞEKKÜR EDERİM. BEĞENMENE SEVİNDİM. TOPLAR İYİ FİKİR DİMİ:)

nuralp dedi ki...

SEVİL, TEŞEKKÜRLER. ALAH HEPİMİZİN SOFRALARINA HALİL İBRAHİM BEREKETİ VERSİN... SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

selam hayırlı cumalar Nuralp kardeşim bu tatlı Sofra dergisinin eski bir sayısında çıkmıştı bende o zamanlar Sofra abonesiydim görüntüsü çok hoşuma gitti hemen denedim vee tadıda görüntüsü kadar güzel gerçekten arasıra yapardım eskiden ama unuttum çok zaman oldu yapmayalı şimdi sen aklıma düşürdün yakında yaparım inşaallah eline sağlık sunum değişik ve şık olmuş sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

çok cici olmuş ellerine sağlık tatlımm..

Defne Kızın Anası dedi ki...

süpersin yine arkadaşım benim.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Görüntü tatlı isteğini dahada arttırıyo insanın. Ellerine sağlık.

nuralp dedi ki...

Papatya68 teşekkür ederim. Evet size aynen katılıyorum. İyi haftasonları...

nuralp dedi ki...

DENİZ'CİM TEŞEKKÜR EDERİM...

nuralp dedi ki...

BEYHİNKOS O SENİN SÜPERLİĞİN:))

nuralp dedi ki...

MAHPERİ, İŞTAH DEME BANA:( BUGÜNLERDE GENE ALDI BAŞINI GİDİYOR İŞTAHIM. AY ŞU CANI HİÇ BİŞEY İSTEMEYEN ZAYIF İNSANLARA NASIL ÖZENİYORUM ANLATAMAM. CANIMIN HER İSTEDİĞİNİ YAPIP YEMESSEM OLMUYO:) KİLOLARDA YERİNDE SAYMIYO HALİYLE:( GENE BERBAT REJİMLİ GÜNLERE GİRMEME AZ KALDI... YAZA FORMDA GİRMEM LAZIM... ÜHÜÜÜ... YAZIK BANAA...

sevgi dedi ki...

inanılmaz leziz görünüyor.. zaten kakao ve irmik bir arada nefis oluyor.. yapılacaklar arasına aldım gitti... sevgiler..

nuralp dedi ki...

Sevgi, kolay gelsin canım:) sevgiler bendende...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin