28 Mart 2010 Pazar

SATRANÇ PASTA



Bloğumun doğum günü için yaptığım pasta... Bu pastayı yemek, (tesadüf eseri) annemlere konya'dan gelen misafirlere nasip oldu. Pastayı yaparken illaki kısmetlilerinin çıkacağını biliyordum, ama kime nasıl ikram edeceğimi bilmiyordum :) Herkes kısmetini yer dimi?


Satranç pastayı, küçüklüğümden, annemden biliyorum. Çay saatinde gelen misafirleri için zaman zaman yapardı.
Ben süslemesinde meyve kullandım. Siz istediğiniz şekilde süslemekte serbestsiniz...



MALZEMELER


KEK İÇİN


  • 4 Yumurta
  • 4 Fincan toz şeker
  • 1 fincan süt
  • 1 fincan sıvı yağ
  • 6 fincan un
  • 1 pk kabatma tozu

(Bu malzemeler sade kek için gerekli olan malzemelerdir. Kakaolu kek için aynı miktar malzemelere kakao ilave edin)


ARA KREMA İÇİN

  • 4 su bard süt
  • 6 yemek kaşığı un
  • Yarım pk çırpılmış krem şanti
  • 1 pk vanilya


ÜZERİ İÇİN

  • 1,5 pk krem şanti (sütle çırpılmış)
  • Çeşitli meyveler
  • Tart jölesi

YAPILIŞI


Öncelikle kek için yumurta ve şekeri çırpıyoruz. Ardından sıvı malzemeleri daha sonra kuru malzemeleri ilave edip kek hamuru hazırlıyoruz. Bu şekilde bir sade birde kakaolu olmak üzere iki ad kek yapıyoruz. 25-30 cm çapında yuvarlak bir kalıba döküp 175 C fırında pişiriyoruz. Soğuması için bekletiyoruz.


Öte yanda ara krema için, krem şanti hariç diğer malzemelerle muhallebi pişiriyoruz. Soğumaya bırakıyoruz.


2 pk krem şantiyi 2 bardak sütle çırpıyoruz. Bir miktarını soğuyan muhallebinin içine koyup mikserle çırpıyoruz. Böylece ara krema ve üstü için krem şantimiz hazır...


Gelelim pastamızın birleştirilmesine...


Soğuyan keklerimizi ortadan ikiye bölüyoruz. Bir pasta tabağı birde kase yardımıyla keklerimizi iç içe 3 daire olacak şekilde kesiyoruz. (aşağıdaki fotoğraftaki gibi) Daire şeklinde kestiğimiz iki kekin içlerini birbiriyle değiştiriyoruz.


Daha sonra servis kabımıza bir kat kek alıp, sütle ıslatıp ara krema kaplayarak bu şekilde tüm keki kat kat üst üste diziyoruz. Üzerine, kalan ara kremadan ince bir tabaka kaplayıp yarım saat kadar dinlendiriyoruz. Ardından krem şanti ve meyvelerle istediğimiz gibi süslüyoruz. Meyvelerin üzerini tart jölesiyle kaplayıp 2-3 saat kadar dolapta dinlendiriyoruz. Dilimleyip servis ediyoruz. Afiyet olsun...


NOT: Yapım aşamasının anlatımından daha çok fotoğraflardan anlaşılacağını sanıyorum. Yukardaki fotoğraf bu konuda size yardımcı olacaktır.


Fazla uğraşmadan bu pastayı yapmak isterseniz kek yapmak yerine hazır pastaban kullanabilirsiniz. Ara krema yerine pasta kreması kullanabilirsiniz. Bu şekilde bu pastayı yapmak, sanırım yarım saatten daha kısa sürebilir...:) Özellikle çalışan annelerin, bu pastayla çocuklarına güzel bir süprizi olabilir diye düşünüyorum...


22 yorum:

Adsız dedi ki...

ben bu tarıfı çok öncelerden hürriyetın verdıgı bir yemek kitabı vardı orda denemıstım ama karelerı tam denk getirememıstım birdahada yapmadım.ama sende gördüm iştaha geldım.bakalım yarın senın uygulamanla deniycam.çokkk guzel olmus.emeğine saglık:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok güzel anlatımda harika görünüşü çok güzel lezzeti de mutlaka fevkaladedir.Elinize sağlık.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Nuralpciğim ellerine sağlık canım hemde benim hemşehrilerime kısmet olmuş afiyet olsun yiyenlere
aynı gün iki kez bu pastayla karşılaşmak bana pek iyi gelmedi sanırım yarın falan yaparım artık dayanamam beeeen:)

kalpkurabiye dedi ki...

ne güzel olmuş canım emeğine sağlık..

nuralp dedi ki...

FİRUZEYNO, DENE BAKALIM İNŞ BU SEFER İSTEDİĞİN GİBİ OLUR...

nuralp dedi ki...

MİNE, TEŞEKKÜR EDERİM...

nuralp dedi ki...

PAPATYA68, OZAMAN NE DİYEYİM, SANA KOLAY GELSİN :) SONRADA AFİYET OLSUN...

nuralp dedi ki...

DENİZ'CİM BEĞENMENE SEVİNDİM CANIM...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrine sağlık gerçekten harika gözüküyor not alınmıştır...

cicikan dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel gözüküyor :)

uğur böceklerim dedi ki...

Ellerine sağlık:))süper görünüyor nuralp. Beyhan davet ederde bursa ya gelirsem inşallah banada nasip olur diyorum:)))bunada yüzsüzlük denir başkada bişey denmez diyor yorumumu bitiriyorum.:))

Unknown dedi ki...

Zahmetli bir pasta ama görünümü nefis olmuş. Ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

Nuralp canım benim ellerine sağlık nefis olmuş afiyet bal olsun
bir kaç gündür çok yogundum ziyaret edemedim sayfanı kusura bakma arkadaşım sevgiler

nuralp dedi ki...

aslı'cım sağol bitanem...

nuralp dedi ki...

CİCİKAN TEŞEKKÜRLER...

nuralp dedi ki...

UĞURBÖCEKLERİM, BUYRUN GELİN NE DEMEK... BEYHANIDA BİZE GETİREBİLİRSEN!! DAHA GÜZELLERİNİ YAPARIM SİZE...:))

nuralp dedi ki...

MAHPERİ, BEĞENMENE SEVİNDİM...

nuralp dedi ki...

SEVİL'CİM SAĞOL CANIM... BENDE RAHATSIZIM BUGÜNLERDE. ZATEN OĞLUŞTAN DOLAYI NETE FAZLA VAKİT AYIRAMIYORDUM. HASTALANINCA İYİCE UZAK KALDIM. GÖNÜLLER BİR OLSUN CANIM. GRŞ YİNE... ÖPT...

sevgi dedi ki...

eminim görüntü kadar tadıda güzeldir.ben bunu kare borcamda yapıyordum ama yuvarlak kalıpla denememiştim.Çok güzel anlatmışsın.Ben blog dünyasına yeni katıldım.Ziyaret eder,benide arkadaş listene eklersen sevinirim.

hayal perest dedi ki...

valla harika görünüyor kimse o misafirler ben de takılırdım peşlerine :Pbu pasta için :)

sevgi dedi ki...

merhaba ,satranç pasta için yorumumu yayınlamışsınız ama sadece benim yorumumda site URL si görünmüyor.Sanırım bir hata oldu .Eklerseniz sevinirim.

nuralp dedi ki...

SEVGİ, EVET BENDE ANLAMAMIŞTIM. SENİN URL NİN OLMAMASINI. TEKRAR YORUMBIRAKTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER... HEMEN GELİYORUM ZİYARETİNE...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin