16 Mart 2010 Salı

KARA LAHANA SARMASI


Kara lahana sarmasını yöresel olarak değişik şekillerde yapanlar var. Ama ben hiç bilmiyorum :) Yapmaya kalksam yöresel malzeme bulamam zaten :)

Bu sarmaları geçenlerde kayınvalidem yapıyordu. Sarmasına yardım ederken merak ettiğimi görünce haşladığı lahanaların bir kısmını bana verdi. Bende hemen denemek istedim. Onun yaptığı şekilde bende yaptım. İşte tarifi...



MALZEMELER


  • 1 demet kara lahana

  • 1 ad büyük boy kuru soğan (minik doğranmış)

  • 100 gr kıyma

  • 1 su bard pirinç

  • 1-2 dal maydonoz (ince kıyılmış)

  • 2 yemek kaşığı domates salçası

  • 1 yemek kaşığı biber salçası

  • 1 kahve fincanı sıvı yağ

  • Tuz, karabiber, kırmızıbiber, nane

DİĞER MALZEMELER



  • 1 Yemek kaşığı salça

  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağ

  • Yeterince zeytinyağ


YAPILIŞI


Lahanalar haşlanır. Öte yanda diğer malzemeler karıştırılıp yoğrulur. Haşladığımız lahanaların damar dediğimiz kısımları çıkartılır. İç malzemeden konup sarılır.


Tencereye yerleştirildikten sonra üzerine bir yemek tabağı kapatılır. 1 yemek kaşığı salça ile bir miktar su karıştırılır. Dolmaların üzerine çıkacak kadar salçalı su konur. Çok az zeytinyağ gezdirilip kısık ateşte pişirilir. Afiyet olsun...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Mükemmel görünüyor. Kara lahananın sarmasını çok severim. Olsa da yesek şimdi. Ellerine sağlık.

nuralp dedi ki...

MAHPERİ, BEN İLK DEFA YAPTIM VE İLK DEFA YEDİM:) GÜZEL OLUYOR GERÇEKTEN. SİZDE BU ŞEKİLDEMİ YAPIYORSUNUZ BİLMİYORUM AMA...
BEĞENMENE SEVİNDİM. TEŞEKKÜRLER... SEVGİLER...

Yorum Gönder

Beni yanlız bırakmayıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin